23 Ocak 2013 Çarşamba

Motorun Gücünü Ayarlama

   
Merhaba arkadaşlar
Ortalama bir hafta süreden sonra yeni yazımı yazmaya karar verdim. Bu gün Arena chess programında Satranç motorunun gücünü ayarlama konusuna değineceğiz.

     Hepiniz bilirsiniz ki bilgisayarla satranç oynamak bazen insanlara sıkıcı  gelir. kolay kolay hata yapmazlar ve bizim en ufak hatamızda da emdiğimiz sütü burnumuzdan getirirler. Bazen gurur da yaparız hamleleri geri almamaya çalışırız. Bir kaç kez üst üste yenildiğimizde ise oyundan kopar tabiri caizse içimizden bir ses bilgisayarla satranç oynamamamız gerektiğini söyler.



     İşte bu gibi durumlarla karşılaşmamak için ve  en azından kendi elo seviyenizi de biliyorsanız eğer Arena chess programında Motorumuzun gücünü belirli bir elo seviyesinde oynatma yapabiliriz.




     Resimde kırmızı ile işaretlediğim yere faremizin sağ tuşu ile tıkladıktan sonra açılan menüden











    ELO'ya kadar limitli güç oynama

kısmını seçiyoruz






    Ekranda gördüğümüz gibi ayarlarımızı yapıyoruz  burada eğer alana 0(sıfır) rakamını koyarsak limitsiz güç anlamına gelir ve motor tam güç olarak oynar

Arada elo güçleri minumum :900 dür
yeni başlayan ve kendini geliştirmek isteyen oyuncular 1200-1500 aralığını kullanabilirler

Bu arada bu yazıyı kendi bilgisayarımdan yazdığım için kullandığım işletim sesteminin Windows olmadığını görmüşsünüzdür. Evet sizi sorar gibi hissediyorum ben GNU linux kullanıyorum ve çok mutluyum. Bilen bilir ama bilmeyenler merak ettiyse eğer sağ taraftaki linux linklerinden gerekli bilgileri edinebilirler.

Hepinize bol satrançlı günler diliyorum. Bir sonraki yazımızda görüşmek üzere




5 yorum:

  1. İsmail Bey bende elo seçeneği yok

    YanıtlaSil
  2. merhabalar
    şimdi baktımda 3.5 versiyonunda o menüyü değiştirmişler
    aynı menude engine yolunun içene saklamışlar neden yaptıklarını bilmiyorum ama bende şu an aktif değil müsait bir zamanda inceleyerek tekrar cevap yazacağım

    YanıtlaSil
  3. şimdi baktım rybaka motorunu yükleyince aktif oluyor deneyebilirsiniiz

    YanıtlaSil
  4. ismail bey Arena türkçe yamasını nereden bulabilirim? yazmış oduğunuz adresler çaışmıyor.teşekkür ederim


    YanıtlaSil
  5. TÜRKÇE yamayı yükledim teşekkür ederim

    YanıtlaSil