23 Eylül 2017 Cumartesi

Vega Turnuva Eşleştirme Programı

Eğer benim gibi antrenörlük yapıyor ve çalıştığınız kurumda küçük çaplı turnuvalar düzenlemek istiyorsanız ihtiyacınız olan en önemli programlardan biri eşleştirme programı olacaktır.


Ne gerek var canım elimizde yaparız eşleştirmeleri diyen herhalde yoktur. Bilgisayar çağında yaşıyoruz nihayetinde.

Bu eşleştirme için dunya çapında kullanılan program swiss manager. ama fiyat olarak gerçekten çok pahalı 150 avro. (Ama bizim eğitim sitelerinde cracklı hali dolaşıyor bilginize) Ancak beni tanıyan bilir. Kaçak ve Cracklı yazılıma asla güvenmem ve de asla kullanmam.  Zaten bu nedenledir ki 2007 yılından beri linux kullanıyorum. O yıllardan beri de lisanssız programlara ve cracklara hiç ihtiyacım olmadı.




Eğer siz de  bilgisayarınızda benim gibi linux kullanıyorsanız vega adında bir yazılımcı linux ortamlarda turnuva hazırlamanızı sağlayacak FİDE ye  uygun bir yazılım üretmiş. Hatta bu program windows altında da çalışabiliyor ama 30 oyuncu kısıtlaması var . yada 50 avro fiyatını ödemeniz gerek. Dediğim gibi eğer linux kullanıyorsanız size bedava. ( Linux te aradığım program yok diyenlere kapak olsun)



 

Hem de bu programın takım turnuvası yapma özelliği bile var.  Dahası da var elbette swiss manegerde olan bütün özellikler bu programda fazlasıyla mevcut.





Ancak ikisinde de türkçe dil problemi mevcut. Yani her iki programında  türkçesi yok. Ama vega nın sitesindeki videolar çok açıklayıcı bir kez izleyerek programı nasıl kullanacağımı bir kerede öğrendim. Hatta ilk turnuvamı da düzenledim. Çok kolaymış gerçekten






Programı indirmek için http://www.vegachess.com

Videoları izliyerek nasıl kullanıldığını öğrenmek için ise http://www.vegachess.com/tl/index.php/Screenshot.html




3 yorum:

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Progam gayet güzele benziyor. Eğer güvenlik anlamında da sorun yoksa muhteşem:)

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil