18 Temmuz 2016 Pazartesi

Android Satranç Programları

Biliyorum uzun zamandır yazmadım. Hatta bazı arkadaşlar yeni yazı yok mu ? ne zaman gibi meiller attılar. Hepinize teşekkür ediyorum. Umarım gözlerinize ve beyninize layık bir yazı olur.

Bu arada Gelecek ,Satranç ve Yeni Figürler  
yazımın bu kadar ilgi toplayacağını hiç düşünmemiştim. Yani aklıma estiği için yazdığım bir yazıydı. Ama meil ile dönüş yapanların çoğunun işin felsefesi ile ilgilenmeleri beni gerçekten çok mutlu etti.  Çünkü felsefe her zaman bilime ön ayak olmuştur. Yani Felsefe üretmeden bilim üretilmez maaleef.



Android dünyası ceplerimize girdiğinden beri yaklaşık 8-10 sene oldu. Artık hepimiz bilgisayarlarımızı ceplerimizde taşır olmanın mutluluğuyla yaşar olduk. Aslında  itiraf ediyorum ki benimde bir akıllı telefon edinme sebebim canımın istediği yerden satranç sunucularına bağlanabilmekti. Bunun için çok ta güçlü bir telefona ihtiyacım yoktu. Eşime yeni bir telefon alarak ondaki lg bello marka telefonu resmen zimmetime almış bulunmaktaydım.

Bizim evde teknoloji önce eşimin denetiminden geçiyor. Nedenini bilmiyorum ama o herhalde benden daha teknolojik bir insan. Yenilikleri daha fazla seviyor benden.  Neyse ki benim işimi bu da görür diyerekten Lg Bello kullanmaya başladım ve google play daki satranç programlarını inceleme fırsatı bulabildim.  İste edindiğim bilgileri sizlerle de paylaşma vaktim geldi.

 

Mobialia Chess 

Fics için en güzel arayüzü Mobialia Chess sunuyor. Şu anda 5. xx sürümü playstore da bulunuyor. Reklamlı ve reklamsız olarak iki farklı sürüm bulunduruyor. İkisi arasında fonksiyonel olarak bir fak yok.

Artıları +

  1. Görüntü çok güzel. Gözü yormuyor. O an için aradığın hemen hemen her özellik elinin altında biryerlerde. Bir kaç kullanımdan sonra hemen aşina oluyorsun. Zaten bir daha da bırakameıyorsun :)
  2. fics için kayıt bölümü var. yeni kullanıcılar hemen zorlanmadan kayıt olabilirler. Fics ortamının ne olduğunu bilmeyenler eski yazılarımdan araştırarak bulabilirler. Hadi size bir de link koyayım zorlanmayın postların arasında.  TIKLA ÖĞREN
  3.  Eğer komut kollanacaksanız (pek ihtiyacınız olmayacak ama ) bir konsol ekranı size sunuyor.
  4. observe ve follow için hazırr menuleri var. Yanı kod yazmaya uğraşmadan en iyi oyunları canlı izleyebilirsiniz. Observe komutlarının nasıl kullanıldığını yukarıdaki linkte anlatmıştım. Eğer daha fazla bilgi isterseniz yorum kısmına yazın. Ben de size uzun uzun anlatayım.
  5. İçerisinde Stockfish motorunun arm  versiyonu var. Analiz yapma gibi bir özelliği herhalde yok ama motora karşı oynarken müthiş zorluyor. Derecelendirme yapmışlar. Bu sayede motoru kendinize göre ayarlayarak da offline oynayabilirsiniz.
  6. Program içerisinde müthiş bir tema desteği var. Hangisi hangisi derken en iyi temayı araya araya bir hal oluyorsunuz. sonra bir gün bakmışsınız tekrar orjinal temaya dönüş yapmışsınız :)
  7. pgn dosyalarını okuyabiliyor. Küçük pgn dosyaları için oldukça iyi.
  8. Animasyonları mükemmel. Sürükleme yaparak oynamak acaip zevkli.
  9. ses efektleri insanı oyle bir havaya sokuyor ki sanki canlı canlı oynuyor hissini size yaşatıyor.
  10. ben beğenmedim ama bir de 3d desteği var. Aslında güzel ama bana hitaap etmiyor.
  11.  

Eksileri -

  1. seek grafik yok maalesef. seek list iş görüyor. Ama oyun secerken oyunu secip kabul tusuna basmanız gerekiyor. o sırada zaman kaybettiği için başkası oyununuza atlayabiliyor.

    2. Pgn dosyalaraını açabiliyor ama cok yavaş. Eğer içinde 1000 oyun olan bir dosyayı açmaya kalkarsanız cok uzun bekliyor. Açtıktan sonra tekrar listeye dönmek isterseniz tekrar yüklemeye çalışıyor. Bu durum oldukça sinir bozucu.
  2.  
  3. Ekranın bazen altında bazen de üstünde yer alan kutu reklamlar Android dünyasının herhalde vazgeçilmez eziyeti :) Bilmiyorum belki bu reklamlardan kurtulmanın para ödemeden bir yolu vardır. Ama daha önce de dediğim gibi telif haklarına saygı gösteriyorum.
  4. Sizlerde reklamlardan bunalırsanız 7-8 tl karşılığında satın alabilirsiniz. 
  5. problem çözmek için yine fics tabanından sorular soruyor. Ama ilk hamleyi doğru yaptığınızda kombinasyonun bütün hamlelerini gösteriyor. O o yuzden pek beğendiğimi söyleyemeyeceğim.

 DROİDFİSH

Satranç veri tabanı olarak kullanılabilecek en güzel programlardan biri. (zaten bir bu var bir de Scid on the go)

 

 

Artıları +

  1. Hızlı açılış
  2. Reklam yok Ekranın tamamı sizin
  3. Açılış kitabını çok güzel okuyor ve oklarla en çok kullanılan hamleleri gösteriyor
  4. Analiz - eğitim ve oyun modları var. 
  5. Ekranın altında kitap gösterimi var boylece acılış hamlelerini analiz etmenize gerek kalmıyor.
  6. Pgn dosyalarını müthiş hızlı okuyor ve oyunlar arasından filtreleme yapmanıza olanak sağlayan çok güzel bir yöneticisi var 
  7. konum kurma, oynatma, analiz süper pratik. 
  8. Özelleştirilebilir renkler (biraz uğraştırıyor ama iş görüyor)

Eksileri -

  1. Öncelikle navigasyon tusları çok küçük. Benim gibi dombik parmaklılar doğru yere basabilmek için çok zorlanıyor.
  2. herhangi bir satranç serverine bağlanmıyor. 

 SCİD ON THE GO

Akıllı telefonumu elime aldığımda acaba bu da  var mı diye merak edip aradığım ilk programdı kendisi. Vee görünce cok heyecanlanmıştım. heyecanımda da hiç haksız değilmişim.

Elbette bu program scid in birebir uygulaması değil. PC surumundeki bir çok özelliği bulamayacaksınız. Ama android dünyasının en güzel satranç database programı bu.

Aslında droidfish ile pek farkı yok sadece ilk  iki nedenden dolayı bu programı oneriyorum sizlere

  1. Öncelikle navigate tuşları kocaman ve ekranın sağında. ufacık minnacık her basmak istediğinizde kontrol etmenize gerek kalmıyor.
  2. Twic sunucusuna bağlanıyor ve haftalık oyun listesini otomatik indirmenize olanak sağlıyor. Eğer TWİC ne demek bilmiyorsanız bir sonra ki yazımızı o konuya ayırabilirz. Lütfen yorumlarda bildiriniz.
  3. Oyun listesine çok hızlı kolay ulaşabilir ve filtreleme yapabilirsiniz.
  4. Renkleri değiştirebilir ve içindeki temaları da oldukça çeşitli denilebilir. 
  5. Özellikle tablet kullanıyorsanız mükemmel bir görüntü oluyor reklam yok ekran tamamen sizin


LİCHESS 

Bu listenin en ağır topu bence lichess. Eskiden cok ağır çalışıyordu ama son zamanlarda bayağı hızlandırarak yeni özellikler de eklediler. Aynı zamanda yerel sunucunun birebir kopyası demek doğru olur herhalde. Sitede yapabildiğiniz herşeyi hemen hemen uygulama uzerinden de yapabiliyorsunuz.
Neyse lafı uzatmadan tanıtıma başlayalım.

Artıları +

  1.  kullanım kolay görüntü güzel. Siyah ve beyaz olarak iki sistem teması var. Ayrıca tahta temaları oldukça çeşitli ve güzel diyebilirim
  2. Reklam yok. Ama bence paranız olursa ileride sunucuya birkaç dolar yardım yapmanızı öneriyorum. İşallah bende önümüzdeki aylarda küçük bir miktar yardım yapmayı düşünüyorum. çünkü verdikleri hizmet gerçekten mükemmel.
  3. fics te yazışmalı oyun kuramıyorsunuz ama lichess te yazışma oyunu mumkun. hatta sınırsız süreli oyunlar da kurabilir ve istediğiniz kadar düşünme hakkına sahipsiniz. Fics te hattan ilk düşen Forfeits on connection denilerek cezalandırılıyor.
  4. oynadığınız yada yüklediğiniz oyunları analiz edebiliyorsunuz.
  5. tahta kurabiliyorsunuz kurduğunuz yerden motara karşı oynayabiliyorsunuz
  6. Mükemmel bir açılış kitabı var. Hamle hamle bütün açılışları inceleyebiliyorsunuz. hatta Oynadığınız açılısın daha önce oynandığı oyunları size gösteriyor.  onlarında devamını inceleyebiliyorsunuz.
  7. Son olarka bir satranç saati de eklemişler. Bir arkadaşınızla gerçek hayatta yıldırım oyunu oynamak istediğinizde aman bizim satranç saatimiz yok diye üzülmeyeceksiniz :)
vs vs ve daha bir çok özellik sizi lichess te bekliyor. Eğer daha önce denemediyseniz hemen kurun ve deneyin

Eksileri -

Açılışta biraz bekliyor ve geç açılıyor. Bir de hızlı açılsa tadından yenmeyecek vallahi.

 

 

Eee yazımız burada sona erdi. Elimden geldiğince sizi telefonunuzda en rahat ettirecek ücretsiz programları tanıtmaya çalıştım. Umarım beğenmişsinizdir.

Eğer şu programı da merak ediyorum dediğiniz bir program varsa yazmaktan çekinmeyiniz.

Evet Satranç modern bir beyin işkencesidir. Ama bundan zevk almak müthiş bir duygu.
Satrançla kalın. 



3 yorum: