24 Mart 2015 Salı

GELECEK, SATRANÇ VE YENİ FİGÜRLER



Bildiğiniz gibi satranç şu anki haliyle doğmuş değildir.  zaman içerisinde değişimlere uğramış ve bu gelişim halen de devam etmektedir. Anlaşıldığı kadarıyla da bu değişim özellikle çok yakında tekrar kendini hissettirecektir.

Örnek vermek gerekirse satrancın ilk çıktığı yada bulunduğu yıllarda piyonların açılışta iki hamle gidebilmesi kuralu yoktu ve oyunun açılış sürecini hızlandırmak için bu kural koyuldu.



Bu kuralın sonucunda ortaya çıkan eksik avantaj problemini (gölge piyon) geçerken alma kuralı ile tamamlandı.

Yada kalelerin oyuna girmek için çok efor kaybetmesini önlemek için rok kuralı getirildi.

Daha eskilerde kale ve fillerin sadece iki adım gidebildikleri de bazı kaynaklarda yer alıyor. Biz oyunu daha tehlikeli ve tahmin edilemez hale getirmek için ise kale ve filin gücünü sınırsız hale getirmişiz.

Buradan anlaşılıyor ki satranç gelişimini tamamlamamadı ve göörülüyorki kolay kolay da tamamlanmayacak. Çünkü zaman ve teknoloji ilerledikçe insanların ihtiyaçları ve zevkleri değişiyor.

Aslında insanoğlunun satranca bu aşamadan sonraki gelişimi bilgisayar kaynaklı olacak. Çünkü artık internet ortamında insanları motor kullanmadan oynamaya zorlayacak atılımlar yapılıyor. her ne kadar motorlar oyuncuların gücünü geliştirmek için mükemmel bir araç olsalarda bir çok insan motorları hile yapmak için kullanıyor.

Günümüzde insanlar sırf rakipleri motor kullanmasın diye çeşitli satranç türleri geliştirmişler.  Bunlar  ches960, crazy ve atomic gibi isimlerle birçok sunucuda yerini bile almışlar.

İşte bu yüzden satrancı zamanla daha da zorlaştıracağız. Geçenlerde okuduğum yabancı bir makalede satrancın 10x10 tahtada iki yeni figür eklenerek oynanacağı yazıyordu.

Yeni taşlar Başpiskopos ve Başkardinal. Bunlara maalesef yeni isimler bulamadım. Satranç ne kadar bizim medeniyetimize yakın olsada satranç içinde bir başimam yada başka bir ismi yakıştıramıyorum. Ama Belki osmanlı ordusuna ait bazı ordu sınıfları kullanılabilir. humbaracı yada ulufeci gibi isimler belki takılabilir.

Bu taşların hareket kaabiliyetlerine gelirsen Başpiskopos : fil+at  başkardinal : kale + at şeklinde olacağı belirtilmişti.

bence şimdilik iyi fikir. ama yeterli değil. Bir an gözlerimi kapattım ve ben olsam gelecekte satrancı nasıl geliştirirdim diye düşündüm ve aklıma bazı fikirler geldi.
 ÖRNEK 1  :
Simetri ışınlayıcı: kendi şahımızı tehtidlerden korumak için konumuna göre ışınlama yapabilecek bir taş. yani şahımıza 2 adım yatay duruyorsa istediğimiz hamlede şahımızı tam ters yönde 2 adım öteye ışınlayabilir.
Yada şah çekildiğinde şahımıza çapraz bir konumda duruyorsa yine çapraz olarak ışınlama yapabilir.

Yani resimde görüldüğü gibi ünlem işaretlerini ışınlayıcı kabul edersek bir tehlike halinde şahımızı konumdaki gibi simetrik olarak ışınlayabilecek bir karakter oyun içinde müthiş maceralara yol açabilirdi



 Örnek 2 :
şaha yardımcı olabilecek yeni bir figür ile eğer bu figür şahımız ile yan yana olduğu durumlarda şaha iki adım gidebilme yetkisi verebilir. Eğer bu figür rakip tarafından yenilmiş olursa şahımız tekrar şu anda ki gibi bir kare ilerleyebilme gücüne geri dönüş yapar.

Örnek 3:
Oyuna hangisinin gerçek olduğunu sadece oyuncunun bildiği iki şah ile başlanabilir. Böylece rakip aynı anda iki şaha da odaklanmak zorunda kalacak ve  oyun daha da zor bir hale gelecektir. Biraz tombalavari bür durum gibi gözüksede aslında daha fazla hesap yaptırmayı gerektirecek bir durum olabilir.

İşte bu gibi fikirlerde birkaç dakikada aklıma gelen fikirler. Kimbilir belki de bu yazımda geleceğin satrancnı şekillendirmiş olmuşumdur. Ne mutlu bana.

Sizlerinde böyle uçuk fikirleri var mı? Eğer varsa kendine saklama hadi bu yazının altına yaz. Bakalım neler çıkacak. Çok merak ediyorum




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder