24 Aralık 2013 Salı

FİCS KOMUTLARI

Fics yani Free internet chess server mükemmel bir ortam.  Günün her saati orada kendinize uygun oyuncular bulabilirsiniz. Ayrıca kendi seviyenize uygun botlarla da oyun oynayabilir ve kendinizi geliştirebilirsiniz.

Aynı zamanda gün içerisinde canlı ders verilen odaları da mevcut ama dersler genelde ingilizce ve ispanyolca olduğundan türk oyuncusuna pek fazla hitap etmiyor. Ama yine de oyun oynamak için mükemmel bir ortam.



Gerçi sitesi çok fazla hacker saldırısına uğrasa da server olarak hizmeti zorunlu durumlar haricinde kesilmiyor. Bu da site kullanım dışı olsa bile bir arayüz ile sisteme bağlanabileceğiniz anlamına geliyor. Töhmet altında bırakmak istemiyorum ama bence saldırıların altında ics(internet chess server chess club) olabilir.  Çünkü dünyanın parasını kazanan bu siteye rakip olan tek site fics tir.


Eğer fics hala kayıt olmadıysanız ve nasıl kayıt olacağınızı bilmiyorsanız

http://piyonsatranc.blogspot.com/2013/10/babaschess-programinin-kullanimi.html

buradan bakabilirsiniz.

Kayıt olduktan sonra kendinize bir arayüz seçmeniz faydalı olacaktır. Çünkü sitesinden javaboard ile bağlanmak bazen usun sürebiliyor.

arayüz seçmek için http://www.freechess.org/interfaces.html bağlantısından faydalanabilirsiniz.

tavsiye olarak windows kullanıyorsanız en gelişmiş arayüz
babaschess olacaktır.  Eğer linux kullanıyorsanız çok seçeneğiniz var pychess,  scid, eboard, knigth vs vs bir sürü program depolarda mevcut. ben genelde jin,eboard ve scid kullanıyorum.

Eğer fics tarafından gönderilen şifreyi kullanmak istemiyorsanız  http://piyonsatranc.blogspot.com/2013/10/fics-sifre-degistirme.html  bağlantısında şifrenin nasıl değiştireleceğini de anlattım ama önce bir bağlanın ve ortamı görün.

Daha sonra şu komutlar işinizi görecektir.

OYUN AÇMA

seek 15 5 rated black

Burada ki seek istek gönderme anlamındadır. istek 15 dakikalık  oyun ve her hamlede 5 saniye arttırım olacaktır. rated yazarsak oyun puanlı unrated yazarsak puansız olacktır. Black ise seçtiğimiz rengi belirtir.

Yani 20 dakikalık punsız  ve beyazlarla oynamak istediğim bir oyun açmak için

seek 20 0 unrated white 

kodunju yazmam yeterli olacaktır.  gerçi her arayüzde istek gönderebileceğiniz bir ekran vardır ama benim gibi komut ekranını sevenler için komut yazmak farklı bir eğlencedir.

getgame  size en yakın olan bir oyuna ekler hızlıca oynamaya başlarsınız.

match 15 5 daligo  daligo adlı oyuncuya maç isteği gönderir


history en son oynadığınız oyunların türlerini ve sonuçlarını gösterir. Eğer faklı bir oyuncunun geçmişini görmek isterseniz history <isim> yazmanız yeterlidir.

finger  Bütün oyun biçimlerinde istatisliklerinizi gösterir 


OYUN İZLEME

Fics e oynanan oyunları görmek için gelmiş olabilirsiniz. Bunun birkaç farklı yolu var. örneğin

observe 65        65 numaralı masayı izlersiniz(bir nedeni yok seviyorum bu odayı)

observe daligo   daligo isimli oyuncunun oynadığı oyunu izlersiniz (daligo benim adım)

ob /s   puanı en yüksek ouncuların oynadığı standart oyunu izlersiniz (ben genelde bunu kullanıyorum)


ob /b    puanı en yüksen oyuncunun oynadığı blitz yani yıldırım oyununu izlersiniz( genelde 2 dakikalık oyunlardır ve izlemesi eğlencelidir.)


moretime 50 rakibinize  oyunu 50 saniye uzatmayı ister (zamanınız az kalırsa)
 

accept    size o anda ne isteği gönderildiyse kabul eder

resign     pes etmek

draw      berabere teklif et


say <........> 

konuşmak için yazabilirsiniz yani servere mesaj göndermiş olursuuz.

Şimdilik aklıma gelenler bu kadar. Eğer sizlerin bildikleriniz de varsa ekleyebilirsiniz.





2 yorum:

  1. artık sid ps en güzel seçim olacaktır her halde

    YanıtlaSil
  2. Ara sıra kullanıyorum ama daha çok pychess hoşuma gidiyor. Bu arada siz söyledikten sonra scid in dil dosyasını buldum ve çevirmeye başladım. Dil dosyaları bin içinde değilmiş tcl dosyasının icindeymis . evden isten vakit bulursam eğer 2 aya bitmiş olur inşallah .

    YanıtlaSil